SVF veya Yağ Dokudan Kök Hücre Tedavisi

Stromal-Vasküler-Fraksiyon-(SVF)-TEDAVİSİ-özgür-karakoyun

SVF veya Yağ Dokudan Kök Hücre Tedavisi
İnjeksiyon ile verilen kök hücrelerin hasarlı bölgeye ulaşarak buradaki hasar görmüş dokuyu onarması işlemidir. Bilimsel çalışmalarda meydana gelen hasarın onarılmasında oldukça etkili olduğu kanıtlanmıştır. Doku yıpranmasını azaltır ve ayrıca onarımı sağlar. Diz ve kalça eklem kireçlenmesi olan kişilere uygulanan kök hücre tedavisinden sonra kalça kireçlenmesi ve diz kireçlenmesi şikayetlerinin azaldığı gözlenmiştir. Ayrıca eskiye oranla ağrıda azalma görülürken eklemlerin hareket fonksiyonlarında artış ve yüksek oranda kıkırdak tamiri ve kıkırdak kalınlığında artış gerçekleştiği görülmüştür.

Bilimsel sonuçları bize kök hücre tedavisi sonrasında doku tamiri ve yenilenmesinde artış olduğunu göstermektedir. Tedavi sonrası yapılan tetkiklerde, Kök Hücre SVF enjeksiyonunun doku hacmini artırdığını ıspatlamaktadır.

Ameliyat gerektirmeyen, steril operasyon odası şartlarında estetik cerrah tarafından gerçekleştirilen ve oldukça kısa süren bir işlemdir. Kişiden alınan yağ dokusu derhal hiç bekletilmeden steril ortamda ayrıştırma işlemi yapılır. İşlemler 2-3 saat kadar sürer.

SVF sıvısı injeksiyon yöntemiyle hastaya enjekte edilir. Bu işlem sonrasında vücudun tedaviyi kabul etmemesi gibi bir durum söz konusu değildir. Çünkü kullanılan yağ dokusu kişinin kendisinden alınan cilt altı yağ dokusudur. Bu sayede alerjik reaksiyon, aşırı duyarlılık reaksiyonu, doku reddine yol açmaz. İşlem sonrası hasta yürüyerek evine gidip normal yaşantısına devam eder.

SVF tedavisi 4 basamakta yapılmaktadır;

1.  Hastanın genel veya loka anestezi alması
  2. Karın bölgesi veya baldır cilt altı yağ dokusundan yağ alınması (liposuction) SVF ‘den hangi hastalar yarar sağlayabilmektedir?
  3. Stromal Vasküler Fraksiyon (SVF) elde edilmesi
  4. Tedavi edilecek bölgeye uygulanması

Yağ dokusundan elde edilen SVF, aşağıdaki gibi yaygın hastalık ve durumların tedavisinde pratik klinik uygulamaya sahiptir:
Romatoid artrit;
Eklem bozuklukları;
Kireçlenme;
Yumuşak doku yaralanması;
Bağ yaralanması;
Migren ve gerginlik baş ağrıları;
Şeker hastalığı;
Kronik iskemik kardiyomiyopati;
Saç kaybı;
Erektil disfonksiyon;
Akciğer hastalıkları;
Otoimmün hastalıklar (multipl skleroz, lupus, diyabet, Crohn, skleroz).
Ayrıca, nöropati, ALS ve Parkinson hastalığı gibi bazı nörolojik durumlarda da faydalıdır.
Adipoz türevli kök hücrelerin çeşitli klinik uygulamaları halen araştırılmaktadır.

Categories : Kök Hücre Uzmanlıklar